2024-10-29

Zaproszenie do składania ofert

Warszawa, dnia 29 października  2024r.

Zamawiający:

Instytut Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk

ul. Nowy Świat 72

00-330 Warszawa

NIP 525 00 93 93

REGON 000325802

 

Osoba uprawniona do kontaktu z oferentem:

Pan Marcin Wochyń, nr tel. 665 639 526

e-mail: m.wochyn@inp.pan.pl

 

Nr sprawy: DYR.26.1.2024

 

ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT

  1. Zapraszamy do złożenia oferty na opracowanie dokumentacji niezbędnej do przygotowania zamówienia publicznego pn. „Adaptacja (przebudowa) pomieszczeń na potrzeby dostępnej architektonicznie czytelni INP” (dalej zwana „Inwestycją nr 1”) oraz pn. „Adaptacja pomieszczeń konferencyjnych Instytutu Nauk Prawnych PAN w Pałacu Staszica” (dalej zwana „Inwestycją 2”). Pałac Staszica położony jest w Warszawie przy ul. Nowy Świat 72. Obiekt jest wpisany do rejestru zabytków.
  2. Wstępny zakres przedmiotowy Inwestycji nr 1 określa Program Funkcjonalno-Użytkowy dla inwestycji budowlanej pn. „Adaptacja (przebudowa) pomieszczeń na potrzeby dostępnej architektonicznie czytelni Instytutu Nauk Prawnych PAN”
    z czerwca 2022 r., stanowiący załącznik nr 1 do Zaproszenia do składania ofert, który podlegać będzie aktualizacji przez Wykonawcę w ramach zamówienia.
  3. W odniesieniu do Inwestycji nr 1 niniejsze zamówienie obejmuje opracowanie:
    1. inwentaryzacji architektonicznej oraz inwentaryzacji instalacji elektrycznej
      i sanitarnej (w zakresie możliwym do realizacji bez odkrywek);
    2. ekspertyzy nośności stropu wykonaną przez uprawnionego projektanta;
    3. audytu dostępności architektonicznej poziomu parteru w Pałacu Staszica identyfikującego bariery architektoniczne dla osób niepełnosprawnych mających korzystać z przebudowanych pomieszczeń wraz ze wskazaniem sposobów ich usunięcia lub zminimalizowania w kontekście umożliwienia uzyskania zgód organów architektonicznych oraz osiągniecia celów inwestycji;
    4. analizy uwarunkowań wraz ze wskazaniem wytycznych projektowych
      w zakresie branży budowlanej ze szczególnym uwzględnieniem oceny stanu technicznego parkietu i warstw podparkietowych (w przypadku uznania za konieczne jego wymiany), instalacji elektrycznej i p.poż, opracowanej we współpracy z  osobami uprawnionymi w danej branży projektant               instalacji elektrycznych, rzeczoznawca p.poż);
    5. koncepcji architektoniczno-budowlanej uwzględniającej wyniki opracowań,
      o których mowa w pkt 1-4 oraz uwarunkowania projektowania w obiekcie wpisanym do rejestru zabytków; Koncepcja powinna zawierać rzuty pomieszczeń czytelni i powierzchni przylegających w zakresie wystarczającym do przedstawienia wzajemnych powiązań architektonicznych, informację o przyjętych rozwiązaniach materiałowych i technicznych, opis rozwiązań funkcjonalnych, wizualizacje; koncepcja wymaga zatwierdzenia przez Zamawiającego przed podjęciem prac, o których mowa w pkt 6 i 7;
    6. weryfikację i aktualizację wstępnego Programu Funkcjonalno-Użytkowego opracowanego    przez Zamawiającego w oparciu o obowiązujące przepisy, specjalistyczną wiedzę Wykonawcy oraz zatwierdzoną przez Zamawiającego koncepcję, o której mowa w pkt 5;
    7. opracowanie wniosku o wydanie zaleceń konserwatorskich dla przyjętej koncepcji architektoniczno-budowlanej i innych istotnych z punktu widzenia ochrony zabytku założeń Programu Funkcjonalno-Użytkowego zaktualizowanego przez Wykonawcę wraz ze wsparciem doradczym Zamawiającego na etapie rozpatrywania tego wniosku przez Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków; wsparcie doradcze świadczone będzie w ramach wynagrodzenia z tytułu realizacji zamówienia także po upływie terminu, o którym mowa w ust. 7, do czasu uzyskania zaleceń MWKZ.
  4. Wstępny zakres przedmiotowy Inwestycji nr 2 określa Program Funkcjonalno-Użytkowy dla inwestycji budowlanej pn. „Adaptacja pomieszczeń konferencyjnych Instytutu Nauk Prawnych PAN w Pałacu Staszica” z czerwca 2023 r., stanowiący załącznik nr 2 do Zaproszenia do składania ofert, który podlegać będzie aktualizacji przez Wykonawcę w ramach zamówienia.
  5. W odniesieniu do Inwestycji nr 2 niniejsze zamówienie obejmuje opracowanie:
    1. inwentaryzacji architektonicznej oraz inwentaryzacji instalacji elektrycznej
      i sanitarnej (w zakresie możliwym do realizacji bez odkrywek);
    2. audytu dostępności architektonicznej II piętra Pałacu Staszica (w odniesieniu do ciągu komunikacyjnego) identyfikującego bariery architektoniczne dla osób niepełnosprawnych mających korzystać z przebudowanych pomieszczeń wraz ze wskazaniem sposobów ich usunięcia lub        zminimalizowania w kontekście umożliwienia uzyskania zgód organów architektonicznych oraz osiągniecia celów inwestycji;
    3. analizy uwarunkowań wraz ze wskazaniem wytycznych projektowych
      w zakresie branży budowlanej, ze szczególnym uwzględnieniem oceny stanu technicznego parkietu i warstw podparkietowych (w przypadku uznania za konieczne jego wymiany), instalacji elektrycznej i ppoż., opracowanej we współpracy z  osobami uprawnionymi w danej branży (projektant instalacji elektrycznych, rzeczoznawca p.poż);
    4. koncepcji architektoniczno-budowlanej uwzględniającej wyniki opracowań, o których mowa w pkt 1-3, oraz uwarunkowania projektowania w obiekcie wpisanym do rejestru zabytków; koncepcja powinna zawierać rzuty Sali konferencyjnej w zakresie wystarczającym do przedstawienia wzajemnych powiązań architektonicznych, informację o przyjętych rozwiązaniach materiałowych i technicznych, opis rozwiązań funkcjonalnych, wizualizacje. koncepcja wymaga zatwierdzenia przez Zamawiającego przed podjęciem prac, o których mowa w pkt 5 i 6.
    5. weryfikację i aktualizację wstępnego Programu Funkcjonalno-Użytkowego opracowanego przez Zamawiającego w oparciu o obowiązujące przepisy, specjalistyczną wiedzę Wykonawcy oraz przyjętą przez Zamawiającego koncepcję, o której mowa w pkt 4.
    6. opracowanie wniosku o wydanie zaleceń konserwatorskich dla przyjętej koncepcji architektonicznej i innych istotnych z punktu widzenia ochrony zabytku założeń Programu Funkcjonalno-Użytkowego wraz ze wsparciem na etapie rozpatrywania tego wniosku przez Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, wsparcie doradcze świadczone będzie w ramach wynagrodzenia z tytułu realizacji zamówienia także po upływie terminu, o którym mowa w ust. 7, do czasu uzyskania zaleceń MWKZ.
  1. Opracowania, o których mowa w ust. 3 i 5, sporządzone będą w wersji papierowej (po 2 egz. każdy) i elektronicznej; wersje elektroniczne przekazane będą na płytach CD. Przy realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania plików
    w formatach typowych, umożliwiających ich otworzenie i edycję.  W przypadku konieczności użycia programów odpłatnych, Wykonawca udzieli Zamawiającemu stosownej licencji. Wymóg nie dotyczy dokumentów stworzonych w MS Office lub
    w formacie umożliwiającym odczytanie plików przez ogólnodostępne bezpłatne aplikacje.
  1. Termin wykonania zamówienia: od dnia podpisania umowy do dnia 23 grudnia 2024r., z zastrzeżeniem ust. 3 pkt 7 zd. ostatnie i ust. 5 pkt 6 zd. ostatnie.
  1. Warunki płatności oraz szczegółowy sposób realizacji zamówienia określa wzór umowy stanowiący załącznik nr 5  do niniejszego Zaproszenia do składania ofert.
  1. Warunki udziału w postępowaniu: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej i zawodowej. Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli Wykonawca wykaże, że: 
  1. (doświadczenie) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał co najmniej 1 (jedną) usługę polegającą na opracowaniu koncepcji architektoniczno – budowlanej lub wielobranżowej dokumentacji projektowej dla przedsięwzięcia polegającego na remoncie, rozbudowie, przebudowie, nadbudowie, adaptacji lub modernizacji w obiekcie lub obiektach wpisanym lub wpisanych do rejestru zabytków za kwotę nie mniejszą niż 40 000,00 zł brutto każda.

UWAGA:

  1. przez usługę rozumie się przygotowanie koncepcji architektoniczno-budowlanej w ramach jednego zadania/obiektu;
  2. pojęcia takie jak „przebudowa”, „rozbudowa”, „remont” i inne, posiadające legalną definicję w ustawie Prawo budowlane, należy rozumieć i interpretować zgodnie z definicją sformułowana w ww. ustawie;
  3. w przypadku podania kwot w walutach obcych należy dokonać ich przeliczenia według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (NBP) z dnia opublikowania Zaproszenia do składania ofert. Jeżeli w dniu opublikowania Zaproszenia do składania ofert NBP nie opublikuje informacji o średnim kursie walut, należy dokonać odpowiednich przeliczeń wg. średniego kursu
    z pierwszego, kolejnego dnia, w którym NBP opublikuje ww. informacje.
  1. (personel) dysponuje osobami spełniającymi opisane poniżej wymagania, które będą brały udział w realizacji zamówienia:
  1. projektantem branży architektonicznej, tj. osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej
    i będącą członkiem odpowiedniej izby samorządu zawodowego, od co najmniej  5 lat przed upływem terminu składania ofert;
  1. projektantem branży konstrukcyjno-budowlanej, tj. osobąposiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej i będącą członkiem odpowiedniej izby samorządu zawodowego, od co najmniej 5 lat przed upływem terminu składania ofert;
  1. projektantem w branży sanitarnej, tj. osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej
    w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych i będącą członkiem odpowiedniej izby samorządu zawodowego;
  1. projektantem branży elektrycznej i niskoprądowej, tj. osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych
    i elektroenergetycznych i będącą członkiem odpowiedniej izby samorządu zawodowego;
  1. rzeczoznawcą ds. zabezpieczeń przeciwpożarowych, tj. osobą posiadającą doświadczenie, nabyte w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, przy opracowaniu co najmniej 2 ekspertyz technicznych zabezpieczenia przeciwpożarowego budynku oraz procedury uzyskania odstępstwa od obowiązujących przepisów w postaci wskazań zawartych
    w postanowieniu właściwego komendanta wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej, zgodnie z trybem określonym w § 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2022 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2022r. poz. 1225 ze zm.);
  1. specjalistą w zakresie dostępności, tj. osobą posiadająca doświadczenie, nabyte w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, przy opracowaniu co najmniej 5 audytów dostępności architektonicznej, w tym co najmniej dwóch takich audytów przeprowadzonych w budynku wpisanym do rejestru zabytków;

UWAGA:

  1. Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji z pkt 2 lit. a-f w przypadku osób, które posiadają uprawnienia w więcej niż jednej specjalności lub które posiadają uprawnienia wymagane w pkt 2 lit. a, b, c, d lub e i doświadczenie wymagane w pkt 2 lit. f;
  2. Uprawnienia posiadane przez osoby wskazane w pkt 2, w wymaganym zakresie, powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2024 r. poz. 725 ze zm.) oraz aktualnie obowiązującymi aktami wykonawczymi do tej ustawy, w tym rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;
  3. W każdym przypadku, gdy wymagane jest posiadanie określonych uprawnień przez osobę wskazaną do pełnienia jakiejkolwiek funkcji wymienionej powyżej, Zamawiający dopuszcza posiadanie przez wskazane osoby:
    • uprawnień równoważnych względem wymaganych, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub:
    • uprawnień równoważnych względem wymaganych, uznanych przez właściwy organ zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023r. poz. 334) lub:
    • Uprawnień równorzędnych pod względem wymaganych, nabytych w innym niż Rzeczypospolita Polska państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej i której to na mocy odrębnych przepisów przysługuje prawo do świadczenia usług transgranicznych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w ust. 9 pkt 2 powyżej, Wykonawca zobligowany jest złożyć oświadczenie, zgodnie z pkt 3 formularza ofertowego, stanowiącego załącznik nr 3 do Zaproszenia do składania ofert.

  1.  Sposób przygotowania oferty oraz miejsce i termin składania ofert, kryterium oceny:

Oferty należy złożyć w zamkniętej kopercie z adnotacją „Oferta na opracowanie dokumentacji niezbędnej do przygotowania zamówienia publicznego pn. „Adaptacja (przebudowa) pomieszczeń na potrzeby dostępnej architektonicznie czytelni INP” oraz pn. „Adaptacja pomieszczeń konferencyjnych Instytutu Nauk Prawnych PAN w Pałacu Staszica””  w sekretariacie Instytutu Nauk Prawnych PAN, ul. Nowy Świat 72, 00-330 Warszawa, pokój 220 lub przesłać drogą elektroniczną na adres: m.wochyn@inp.pl, w terminie do dnia 06.11.2024 r. do godz. 12.00.

W przypadku przesłania ofert pocztą, za moment złożenia oferty uważa się moment dostarczenia przesyłki do siedziby Zamawiającego, pokój 220.

Oferta otrzymana po wymaganym terminie nie będzie rozpatrywana.

  1. Do oceny oferty stosowane będzie kryterium, które nie podlega negocjacji: 
    - łączna cena brutto za realizację całego przedmiotu zamówienia: 100%.
  1. Zamawiający żąda dołączenia do oferty dokumentu potwierdzającego uprawnienie do podpisania oferty i pozostałych dokumentów lub reprezentowania Wykonawcy (np.  aktualny odpis z właściwego rejestru albo z centralnej ewidencji informacji
    o działalności gospodarczej Wykonawcy). Jeśli ofertę składa pełnomocnik – należy załączyć także pełnomocnictwo poświadczone za zgodność z oryginałem.
  1. Przesłanki wykluczenia z postępowania:
  1. Z postępowania o udzielenie zamówienia, na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspierania agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 r., poz. 507) zwanej dalej „ustawą o szczególnych rozwiązaniach” wyklucza się:
    1. Wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy zwanym dalej „rozporządzeniem 765/2006” i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających zwanym dalej „rozporządzeniem 269/2014”, albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
    2. wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej
      o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
    3. wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.
  2. Na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia powołanych powyżej, Wykonawca zobligowany jest złożyć oświadczenie, zgodnie z pkt 6 formularza ofertowego, stanowiącego załącznik nr 3 do Zaproszenia do składania ofert.
  3. Wykluczenie, o którym mowa w pkt 2, następuje na okres trwania okoliczności określonych w pkt 2.
  4. W przypadku Wykonawcy wykluczonego na podstawie pkt 2, Zamawiający odrzuca ofertę takiego Wykonawcy. Osoba lub podmiot podlegające wykluczeniu na podstawie pkt 2, które w okresie tego wykluczenia ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego lub biorą udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub w konkursie, podlegają karze pieniężnej.

 

  1. Oferta musi zawierać wypełniony formularz ofertowy, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do Zaproszenia do składania ofert.
  1. Do oferty Wykonawca powinien załączyć:
    1. wykaz usług wykonanych w okresie trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania
      i podmiotów na rzecz których usługi te zostały wykonane, w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku, o którym mowa w ust. 9 pkt 1 (wzór wykazu stanowi załącznik nr 4 do Zaproszenia do składania ofert);
    2. oświadczenie o spełnianiu warunku, o którym mowa w ust. 9 pkt 2 Zaproszenia do składania ofert (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do Zaproszenia do składania ofert);
    3. dokumenty wskazane w ust. 12.
  1. Rozpatrywane będą jedynie oferty zawierające wszystkie wymagane informacje
    i oświadczenia.
  1. Zamawiający zastrzega, że przysługuje mu prawo unieważnienia postępowania bez podania przyczyn.
  1. Informacja o terminie i miejscu podpisania umowy zostanie przekazana telefonicznie Wykonawcy, którego ofertę wybrano.

Załączniki:

  1. Program Funkcjonalno-Użytkowy dla inwestycji budowlanej pn. „Adaptacja (przebudowa) pomieszczeń na potrzeby dostępnej architektonicznie czytelni Instytutu Nauk Prawnych PAN” z czerwca 2022 r.,
  2. Program Funkcjonalno-Użytkowy dla inwestycji budowlanej pn. „Adaptacja pomieszczeń konferencyjnych Instytutu Nauk Prawnych PAN w Pałacu Staszica” z czerwca 2023 r.,
  3. Formularz ofertowy;
  4. Wykaz usług;
  5. Wzór umowy
  6. Odpowiedzi na pytania

 

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP, jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji, w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP, zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP osobom wskazanym we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu. Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP, w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP, jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email: kancelaria@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod.mc@cyfra.gov.pl lub listownie - na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod.mc@cyfra.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..